onsdag 6 juni 2012

Nationaldag


National dagen firade jag med att åka ut till stugan och börja plantera ut lite blommor.
Här blev det en rosa lukt pion,2 rosa dahlior och 2 rosa petunior =
En rosa hörna.


Det var faktiskt riktigt fin väder ett tag, tilloch med att solen visade sig, men här hade det börjat regna, så lite blommor fick plats intill väggen.
I den avlånga lådan har jag sått dill.


Och i dessa sålådor sådde jag 2 sorters sallad, dill och persilja.
Sen har jag gräslök i båda.


Som ni ser gillar jag sålådor och det kan tyckas underligt eller kanske onödigt att ha vinbärsbuskar och rabarber i så lådor, men detta är för att skydda dom mot hund kiss.
Ni vet hanhundar....


Vid stenpartiet satte jag bara ner lite lobelia ,tagetes och pysslingkrage som jag frösått.

Nej, nu är jag less på regnet, hoppas verkligen att det är soligt någonstans, så några får ha det bra i alla fall.
I dag satte jag på lite värme, för jag har tänkt att sova i stugan i helgen.
Endast jag och stor killarna.
Längtar verkligen efter Mikael nu.
1 Maj for han till Tyskland och är fortfarande borta ett tag till, men när han äntligen kommer hem och har semester, då börjar vi bygga i stugan.
Lääääängtar.

Nej, i dag är vi bjudna till svärmor och svärfar på middag, så det är nog dags att börja göra sig klar.

Kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar