söndag 14 oktober 2012

Hejsan!


Nu har det gått några dagar sedan jag skrev, men en hel del har hänt...
I Onsdags åkte jag till stugan och skulle städa.



Väl där så märker jag att jag ingen nyckel har.
Typiskt.
Lite för långt för att vända hem och hämta, så jag städade ute på verandan i stället.


Lite ljung och några smågranar.

Sen ska jag berätta vad som hände natten till fredag.
Kl 03 började Mikko gnälla, han var kissnödig, så jag gick ner och släppte ut honom.
Det var ju så mörkt så jag tänkte att han bara kissar, sen kommer han in igen.
Men icke.
Så jag fick jaga en liten chihuahua mitt i natten i bara   nattlinne och foppatofflor, flera kvarter bort.
Hoppas verkligen ingen såg mig.


Ja,ja, jag vet, tidigt.
Men efter en tripp till stan och efter att ha sett julgrejorna som redan plockats fram, blev jag sugen på en glögg.
Gott var det.
Nu ska här målas igen.
Kram Åsa

2 kommentarer:

  1. Vilka fina lyktor du har där på första bilden. Var kommer dom ifrån?
    Läskigt att vara ute och leta hund mitt i natten. Särskilt i bara särken. Ha ha ha...
    Jag tänkte oxå passa på att köpa hem den nya glöggen så fort jag får tillfälle :o))

    Ha en fin ny vecka nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa!
      Lyktorna är inköpta på Hemtex.
      Kul att du tittar in.
      Kram Åsa

      Radera