onsdag 7 juli 2010

Droppdag !!!

I dag har Lovisa haft sitt dropp igen.
Barnavdelningen i Skellefteå stänger 4 veckor, så Lovisa har varit på mott. för behandling.
Nu är det så tur att dom gör undantag och larmade av hela avdelningen, så vi kunde vara på tonårsrummet .
Men det är klart att kul är det inte...
Alldeles ensamma var vi där hela dagen.
Förstår inte hur man kan stänga en avdelning så där, dessutom när den var fullbelagd stägnings dagen.
Hörde att Umeå hade överbelagt...
Stackars barn, och syskon med familjer.

För söta Lovisa gick det i alla fall bra i dag.
Hämtade upp kusinen på hemvägen.
Hon ska soa hos oss i Urs. och följa med till stugan i morgon till på Lördag, då det är loppis i Burvik och mamma och pappa kommer och hämtar henne.
Så nu ska vi passa på och njuta av E.


Lovisa blev ju som sagt var 18 år i går.
Hon har ju en storasyster som hon jämför sig med, men hon gillar inte att vi gör skillnad.
Trots allt är ju Lovisa ett sjukt barn, där mycket kan hända och i bland väldigt fort.
Så TYVÄRR får Lovisa inte göra likadant.


Men visst har hon SETT pigg ut den senaste tiden?

Nu hoppas vi som sagt bara att sommaren blir bra och att hon lyckas samla så pass mycke kraft att hon orkar lite skola till hösten.

Nej, nu ska jag bädda åt tjejerna.

Tjingeling!




1 kommentar:

  1. Nej, inte är det roligt när man tvingas till sjukhusbesök.. det känns nog än värre när man måste göra det mitt i sommaren när alla andra verkar vara lediga och bara vara ute och njuta..

    Kul att du också drabbats av virkfebern, här har mina mattremsor tagit slut igen, så jag måste ge mig ut på jakt!!

    SvaraRadera