söndag 11 september 2011

Vilket uppvaknande!

Godmorgon!
Vaknade vid 06.15  av ett gnägg...

Tittade ut och där står en häst på grannens gård och äter äpplen.
Förstår att dom hör till stallet nedanför, men jag är alldeles för rädd för hästar för att gå ut och ta den.

Plötsligt ser jag en till, och dom börjar små springa mot nerfarten till stallet och stora leden.
Bestämmer mig för att genskjuta dom och springer rakt ner mellan gårdarna till stallet, där nu 2 skenande hästar kommer mot mig.
Hjärtat slår som om det ska hoppa ut, och jag lyckas ta mig in i stallet som står helt öppet.
Nu hade ju jag tänkt hinna till huset och väcka dom, men hamnade själv i stallet med darriga ben.
Ops, mobilen hade jag visst hemma och där stod jag..
I en spilta...(skratta ni, men jag var livrädd)

Väl efter en stund kommer husägaren (inte hästägaren) ut och lyckas locka in dom.

Puh, Ingen häst skadad och jag vandrar hem till sängen igen.

Nu var jag ju en aningens uppjagad, så efter ett långt tag så lyckades jag i alla fall somna om.

Nu så här i efterhand så måste jag ju erkänna att det var spännande och att jag känner mig nöjd med att veta att det gick bra.

Kram från en hästrädd Åsa

2 kommentarer:

  1. Tack för ett gott skratt;) Ha en bra dag. Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej, jag var på Friskvårdskompaniet och tränade Zumba :)

    SvaraRadera