söndag 30 oktober 2011

Vintertid


Är detta vad vi går mot?

Snö, snö och åter snö.
Det känns så definitivt att det är vinter, då man ska ställa klockan 1 tim tillbaka.
Det är nästan bara mörkt hela dagen.
Nåja, vintern har ju sin tjusning också, men tacka vet jag sommaren.


I går, som så många gånger tidigare, var vi bjudna till C och M på middag.
Jag passade på att be om att få göra efterrrätten, som blev pannacotta.

Vi hade en trevlig kväll.
Jag och C såg på Så mycket bättre, och det ser ut att bli en spännande säsong.
Jag lyckades dessutom göra klart en massa projekt.
Fäste trådarna på ett par sockar som legat klara ett år, fäste trådar på en disktrasa som jag stickat.
2 par tofflor vart också klara + att jag hann börja med ett nytt projekt...

I dag ska jag till stugan för att vintra lill stugan.
Måste ju passa på innan snön kommer.

Ha en skön Söndag.
Kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar