torsdag 4 augusti 2011

Hejsan!


Hejsan!
Ska nu vara hemma några dagar och städa huset, det behövs.
Men vill ju visa att blåbärs säsongen är här.

Samma paj, men med marängtäcke på helt underbar.

Flickorna var duktiga bärplockare, så en smuldegspaj blev det en annan kväll.


Här ser ni en sann livsnjutare !
Bara man vänder ryggen till, så snor Callit solplatsen av en.
Det är ganska skoj, för Callit väljer alltid solen, medans Brorsan söker skuggan.


Vi hade gäster härom kvällen, och för att kunna äta inomhus fick jag röja lite.
Så nu kan man sitta inne och äta i stora huset.
Inte så snyggt med betonggolv, men det går det också.


Naturligtvis var det surströmming vi ät och njöt av.
Sedan badade vi badtunna och jag och C badade dessutom LÄÄÄÄNGE i havet, helt otroligt så varmt och skönt det var.
Nej, nu måste jag läsa vad alla haft för sig i sommar.
I morgon ska jag visa lite pyssel som jag gjort.

Sov gott !
Kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar