lördag 8 maj 2010

Tavlan.

Ja, nu är tavlan klar !

Jag använde en gammal teak bricka.

Klicka gärna på bilden så den förstoras.

Det är från Lisa Ekdahls låt.

Nu sitter Micke och Maja hos Åströms och äter surströmming, själv vet jag inte vad jag ska göra för mat.

Måste berätta vad som sades när jag pratade med min käre make nyss.

Han sade att mackjärnet som dom använt behövdes diskas, så det skulle dom ta med sig hem.

Mackjärnet säger då jag.

Ja, Maja har ju gjort mackor i dag.

Men, handlade ni då efter vägen, frågar jag.

Nej. blir svaret.

Då öppnar jag kylskåpet och märker att vi inget smör, ost eller skinka har där.

Den lilla filuren hade tagit med sig detta och gjort mackor/ toast till sig och sin pappa.

Snacka driftig dotter, måste släkta mamma sa jag då.

Visst var hon söt?

Nu ska jag lägga mig i soffan igen, för inte mår jag något bättre heller.

Kram !


4 kommentarer:

  1. Det låter toppen :) själv ska jag typ gära nudlar till middag elr vad säger du?
    Kram Lovisa ö

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa

    Var hittar du all inspiration, du är superduktig. Krama Lovisa från mig o krya på er båda två. Kram från Birgit

    SvaraRadera
  3. Tavlan blev jättesnygg, låten var längesedan jag hörde måste nog leta rätt på den. Den är bra! Ja, jag säger då det, hon har definitivt ärvt det av dig kan inte tänka mig någon annan. Tur att du inte behövde grejerna från kylen idag. Krya på dig vännen min. Kramar Camilla

    SvaraRadera
  4. Och tillråga på allt fick hon ingen macka själv för vi kom till stugan och då ville hon äta lunch hos oss Krya på er Kram Åsa

    SvaraRadera