tisdag 4 januari 2011

Då var det dags.

Skåpet i köket blev uppiffat lite idag, då julen försvann från köket.
Numera hänger en ljusslinga också på hyllan.
Det fina 3-vånings fatet fick jag av min svärmor i dag.
Visst var det fint.
Hon har gjort det själv av gamla tallrikar.

Och äntligen fick gungstolen nya kläder.
Hade tänkt ha grå fuskpäls, men jag hittade detta tyg, när jag var och rotade i mina gömmor.
Sydde av även det från skrubben kudde och nytt fodral till puffen.


Ni förstår väl vem som gillade puffen.
Hann göra en kudde till soffan också, kanske innan kvällen är slut har jag 2 stycken.
I kväll ska vi se på Tv.
En sjuksköterska från barnkliniken( Rickard ) kommer att vara med i ett Tv program om volantär arbetet i ett u- land, där man hjälper barn med gomspalt .
Om jag inte minns fel, var även Lovisas doktor med, men vi får väl se.
Nu ska jag dricka en kopp kaffe, så kanske det blir en kudde till.
Hoppas jag orkar med att byta gardiner i morgon.
Vi får väl se.
Kram Åsa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar