fredag 17 september 2010

Älg kött !

Mikko fortsätter att charma oss alla, för han är så lugn, och trygg.
Mikko har nu börjat få träffa dom andra hundarna och yrvädret Brorsan har väl aldrig varit så lugn.
Men fortfarande övervakas träffarna noga, så inte Brorsan råkar göra illa Mikko.

Kött, kött mera kött.
I dag har vi styckat en älg tillsammans med farmor och farfar, och sedan har jag stått hela kvällen och malt köttfärs.
O, så rik man är nu !
I morgon blir det stan för inköp av present.
Sedan ska jag träffa en gammal kompis som jag inte träffat på länge, vi ska gå och ta en fika.
Har just kommit hem efter en cykeltur till fritidsgården, där jag hämtade Maja.
Regnet det öste ner, så jag klädde mig i regnkläder, men när jag kom ut hade det slutat.
Väl hemma igen tog jag ut Mikko för kissning, och då öste det igen.
Snacka om tur..
Nu ska jag försöka gå och sova, för jag ska hämta Mina i natt också.
Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Du har malt köttfärs vilken tur vi har ingen så vi har bara fryst in den som den är:)

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Nä, jag har aldrig sålt något på Tradera, så det är någon annan som virkat dina fina bakelser. Dem är himla roliga att virka, så vill du ha fler, plocka fram virknålen. Alla kan sy! Även om det här är virkat.

    //Allakansy (jag var inte heller inloggad just nu)

    SvaraRadera