söndag 13 juni 2010

Helgen är slut!

På Lördag åkte vi ut till stugan, och jag började måla.
Tyvärr blåste det så mycket, så jag fick avbryta.
Men jag målade då istället utedasset klart invändigt och utvändigt.
Ja, är man bara 159,5 cm lång så når man inte så långt, men halva huset är i alla fall målat.


Vi tog bort pressenningen på badtunnan och skulle basta på lördag, men det visade sig att man var tvungen att bränna in agregatet, så det gjorde vi då.
Vi får väl kanske basta nästa helg.

Så här fin och vit blev mitt utedass!
Nu är bara pyntning kvar, men det är ju bara ett angenämt bekymmer.
Mikael har åkt för att måla vårt innertak till stugan.
Det sprutmålas och är bara att skruva upp sen.
Gissa om jag är glad, för målning brukar hamna på mig, och det är ju inte lite tak som ska upp.
Vi såg en huggorm också!!!
Just innan vi skulle åka.
Nu ska jag ta och dricka lite kaffe, för färskmalet är ju godast...


Tjingeling.





4 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni varit i helgen!!!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du bara är 159 cm nu när du börjar vara så gammal//MK

    SvaraRadera
  3. hm... jag har faktiskt gjort en läng mätning på Nus nyss och jag trodde också att jag krympit, men icke sa nicke..Åsa

    SvaraRadera
  4. Oj så fint... måste ta Micke med mig och komma ut någon dag och titta!!!
    /Kram din lilla syster

    SvaraRadera