söndag 6 juni 2010

Nu är jag TRÖTT !

I dag har vi varit i stugan och jobbat.
Mikael har jobbat i nybygget, och jag har planterat lite mer blommor, reglat och spikat golv i utedasset, dessutom har jag hunnit grunda golvet och mögeltvätta väggar och tak.
Så nu vet jag vad jag ska göra nästa gång jag kommer dit.
Måla.
Vilken färg ska jag ta???
Naturligtvis vitt.
Har redan handlat färgen, sen var det faktiskt vitt förut också, så jag hoppas det räcker med ett varv.
Sen har vi haft en mårdhund där ute.
Vi hade just pratat med en stug granne, som hade berättat att dom sett en och hur sjuk man kan bli av dom.
Så vi satte igång och jagade den, hoppas vi skrämde den rejält, för vi släppte hunden efter den också.
Låter kanske grymt, men han var aldrig nära den, så den hann springa i väg.
Nu ska jag gå och lägga mig,.
I morgon förresten börjar Mina jobba.
Ska skjutsa henne dit, för hon har med sig så mycket kläder och skor.
Men hon får cykla hem.
Vi hörs !

3 kommentarer:

  1. En gammal arbetskaramat sa upp sig från jobbet. För han jobbar nu åt jägarförbundet att hitta mårdhundar. Kommer man för nära dom så spelar dom döda....men dom är ju så söta men inte så bra att ha!!! Om ni ser mer så får ni gärna ta kontakt med Peter. Ni kan få numret av mig sen. Hoppas du får en bra natt så du är pigg till i morgon, Kram...

    SvaraRadera
  2. Var det för mårdhunden ni spelade musik för på lördagseftermiddagen :-), ingen där men musiken skvalade ut genom väggarna Kram Åsa Å

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick tag på Peter. Kram

    SvaraRadera