söndag 25 april 2010

Ont, Ont, Ont...

Mikael var borta hela Lördan, så på kvällen hade jag väl alldeles för lite att göra.
Och då hittade jag en spets som jag köpt för länge sedan.
Plockade fram symaskinen och klippte och sydde.
Häftade sedan fast dom i vitrin skåpet i köket.
Nu återstår bara att städa och göra fint i skåpet.
Här kommer en härlig bild på Dennis, han dansar.
Han är för söt.

I dag vaknade jag med värk i käken.

Camilla kom cyklandes hit och hon fick kaffe, medans jag fikade frukost.

Sen kom svärmor och svägerskan förbi, dom skulle på loppisrunda och jag följde med.

Blev en pressglas skål för 20 kr och ett tråg för 10 kr i Ursviken.

Sen bar det i väg till Bureå, och där köpte jag bara världens fulaste guld ljusstake för 10 kr.

Den ska shabbas till nånting vackrare.

Kicki hon fyndade stort i dag, var roligt att få vara med.

Nej, fy vad värk jag har...

Min reumatiska värk brukar vara besvärlig i käkarna, och nu är det HEMSKT !

Har ätit smärtstillande hela dagen, haft kyla mot, sovit, men hoppas det är bättre i morgon annars blir det att uppsöka läkare för ev kortison spruta, men ingen brukar vilja ge i käken och då vill inte jag heller.

Den som ska ge måste vara säker på vad den gör annars blir det ingenting.

Nej, nu ska jag ta ett nytt kylblock och smörja käken med salva och försöka sova.

Kram



2 kommentarer:

  1. dem fördärva läkarna måste ju för fan fatta att du har ONT det är deras jobb att ge dej en spruta så du måt bättre :)
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu har jag sett bilderna du tog av oss igår, det hade nästan varit värt att bjussa på dem. Det gick inte att ta miste på vilken glädje vi känner när man får hålla på med sånt man bara älskar! Kram Kicki

    SvaraRadera